ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مدیرت فرایند کسب و کار (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندي : عمومی » مبانی نظری
دانلود ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مدیرت فرایند کسب و کار (فصل دوم پایان نامه) در 33 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
در سال های اخیر، رویارویی کسب وکارها با چالش تغییرات سریع محیطی، موجب شده است که فرآیندها به دلیل ارتباطات متقابل مؤلفه های داخلی شان و تأثیرات متقابل خود با محیط، پیچیدگی بسیاری را نشان دهند. بنابراین، سازمان ها برای وفق یافتن با محیط های پیچیده ی امروزی به قابلیت های مدیریت فرآیند کسب وکار توجه بیشتری نشان می دهند. عموماً، مدیریت فرآیند کسب و کار، به مفهوم توسعه ی موارد کاربردی کسب وکار، که مستقیماً منطق اجرایی فرآیندهای زیر بنایی را دنبال می کنند، مطرح شده است [2]. سازمان ها به تجربه آموخته اند که مدیریت فرآیند کسب و کار، سرمایه گذاری قوی ای در رویارویی سریع با تغییرات محیطی است. مدیریت فرآیند کسب وکار با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمان ها، روشی یکپارچه و نظام مند را برای طراحی، اجرا و مدیریت فرآیند کسب وکار سازمان ها ارائه می نماید. در هر یک از فرآیند ها، افراد و سامانه ها نقش دارند. با توجه به  این که سیستم مدیریت فرآیند کسب وکار بستری را فراهم می آورد تا انجام کلیه ی فرآیند ها در سازمان به صورت خودکار درآیند، همه ی راه ها در حال منتهی شدن به سیستم مدیریت فرآیند کسب وکار به عنوان هسته ی اصلی سیستم های سازمانی جهت بهبود عملکرد سازمان ها می باشد [1]. عملکرد رایج سازمان بستگی به توانایی مجموع فرآیند کسب وکار، در دستیابی به اهداف اساسی آن سازمان دارد. عملکرد درازمدت سازمان بستگی به توانایی مدیریت در تطبیق با تغییرات بیرونی همچون چرخه ی حیات محصول، رقبای جدید و انواع تغییرات محیطی دارد [11].
در اين خصوص، ديدگاه موجود اين است که مديريت عملکرد يکي از اجزاي ضروري در به کارگيري مديريت فرآيند کسب وکار است. مديريت فرآيند کسب‌وکار بر مديريت منابع و يک سلسله از سيستم‌هاي ارزيابي متکي است که چنين سيستم‌هایي تنظيم اهداف، کنترل جريان‌ها و انجام اقدامات اصلاحي را ميسر مي‌سازند. کاربرد مديريت فرآیند کسب وکار از طريق مديريت صحيح عملکرد موجب توسعه و رشد سازمان مي‌شود]4[.

مدیریت فرآیند کسب  و کار
سازمان ها را می توان به دوگونه ی سنتی و مدرن تقسیم بندی نمود. سازمان های سنتی با ساختارهای سلسه مراتبی، از طریق چارت های سازمانی مورد طراحی قرار می گرفتند و واحدهای عمودی، که عموماً در قالب معاونت ها ومدیریت ها تفکیک می‌شدند، هدف و وظیفه مشخصی را دنبال می‌نمودند. سازمان های مدرن با این ایده که کسب وکار می تواند به شکل فرآیندی ترسیم شود و بهبود فرآیند برابر با بهبود کسب وکار است، ایده جدیدی است که در اواخر قرن اخیر به طور جدی مطرح گردید.
ساختار  سازمان ها به صورت بخش های عمودی می تواند افراد و فعالیت های مرتبط با آنان را مدیریت و کنترل نماید. از این رو خدمت رسانی و خروجی سازمان در اثر تعامل و ارتباط بین چند بخش عمودی محقق می شود. ساختار عمودی و سلسله مراتبی سازمان نمی تواند، نظارت و دید همه جانبه ای داشته باشد و مدیریت فعالیت های هر بخش فقط توسط مدیریت آن بخش قابل بررسی و گزارش دهی خواهد بود و اطلاعات به صورت عمودی و جزیره ای در می‌آیند. اما در سازمان های فرآیند محور، فرآیندها در سطح سازمان تعریف شده و از واحدهای عمودی عبور می نمایند و فعالیت ها در مرکز فرآیندها قرار می گیرند. از این رو وظیفه مدیریت بخش های عمودی صرفأ معطوف به مدیریت افراد و اجرای فرآیندهاست. مالکین فرآیندها درک صحیحی از فرآیندهایشان از ابتدا تا انتها دارند و براساس شاخص های تعریف شده در فرآیندها به ارزیابی آن ها می پردازند. سيستم مديريت عملکرد به عنوان يکي از مهم ترين وظايف مديريت سازمان شناخته مي‌شود و معمولاً سازمان ها و خصوصاً شرکت هاي توليدي در عين جاري سازي آن، نتايج شفاف و مدوني از اجراي سيستم مديريت عملکرد ندارند. انجام صحيح و اصولي مديريت عملکرد استراتژيک بر بهسازي و افزايش توانمندي نيروي انساني پوشيده نيست. نيروي انساني به عنوان بزرگترين سرمايه يک سازمان همواره مورد توجه هر سازمان می باشد.
مدیریت فرآیند کسب وکار شاخه ای از علم مدیریت است که روندی سیستماتیک را با رویکردی ساختار یافته دنبال می کند و برای حمایت از فرآیندهای صریح مدیریت، از روش ها، تکنیک و ابزار، منابع انسانی، سازمان ها، برنامه های کاربردی، اسناد و دیگر منابع اطلاعاتی برای رسیدن به اهداف سازمان استفاده می کند ]12،13 [.
پیدایش این ایده به دوره فردریک تیلور  باز می گردد. ایده ی BPM، زاییده ی تلاش تیلور و همکارانش در سال 1880 برای توسعه ی مهندسی صنعتی پیشرفته است. در آن زمان بعد از وقوع انقلاب صنعتی دوم و در خلال جنگ جهانی اول، تیلور مفهوم مدیریت علمی را پایه گذاری نمود، تا با ایجاد تخصصی سازی بین کارکنان و کارگران، مفاهیم اولیه ی بهینه سازی را به وجود آورده باشد و این تخصصی سازی از طریق تقسیمات کاری بین کارکنان به وجود آمد]14[. جهش بعدی BPM، ترکیبی از ایده ی تیلور  با کنترل فرآیند آماری که در سال 1986 توسط شوارت ، دمینگ و جوران  طرح ریزی شد. این نگارش از مدیریت فرآیند شامل اندازه گیری و محدودیت های نوسانات فرآیند و بهبود مستمر به جای بهبود مقطعی بود و به کارکنان اجازه می داد تا بتوانند فرآیند  های خود را بهبود بخشند.
سال 1980، دوران آغاز ایجاد تفکر فرآیندی در سازمان ها بود و از جمله کسانی که این مهم را دنبال می کردند آقای همر، در جریان فرآیند خرید کارخانه  ماشین سازی فرد بود. در سال 1990، با ایجاد رویکرد مهندسی مجدد کسب وکار، تغییرات اساسی و پایه ای در زمینه ی ایجاد تغییر و تحول در سازمان ها به وجود آمد. در واقع سازمان ها با تکیه بر اصول مهندسی مجدد، این رسالت را دنبال می کردند که تنها راه بهبود بخشیدن به وضعیت موجود سازمان، طراحی مجدد و بنیادین فرآیندهای کسب وکار برای دستیابی به بهبود-های ریشه ای در شاخص های اصلی عملکرد نظیر هزینه، کیفیت، خدمات و سرعت است]14[. در واقع مهندسی مجدد کسب وکار، تکنولوژی را به عنوان یک عامل کلیدی در مدیریت فرآیندها و تغییرات فرآیندی معرفی می کند]15[.
مدیریت فرآیند کسب وکار، دیدگاه های جدید کسب وکار و اهداف سطح بالای کسب وکار را جایگزین دیدگاه سنتی می کند که مبتنی بر سیستم ها و واحدهای وظیفه ای جدا از هم است و در قالب یک پایگاه فن-آوری، مجموعه ای از نرم افزارها ی مورد نیاز برای بهینه سازی عملکرد را ارائه می دهد، اهداف انتزاعی عملکرد را به صورت عینی درمی  آورد، آن ها را با داده های فرآیند پیوند می زند، فعالیت های فرآیند را خودکار کرده و بر آن ها نظارت می کند و نهایتاً، سکویی برای چابک سازی و بهبود عملکرد سازمان فراهم می آورد. مدیریت فرآیند کسب وکار را می توان، حمایت از فرآیندهای کسب وکار با استفاده از روش ها، تکنیک ها و نرم افزارهایی برای طراحی، تصویب، کنترل، و تجزیه وتحلیل فرآیندهای عملیاتی که شامل انسان ها، سازمان ها، برنامه های کاربردی، اسناد و دیگر منابع اطلاعات، تعریف کرد]12،16،17[. در واقع مدیریت فرآیند کسب وکار، در نتیجه-ی همگرایی بسیاری از روندها مانند مدل سازی فرآیند کسب وکار، مدیریت کیفیت، مدیریت تغییر، محاسبات توزیع شده، مدیریت گردش کار و مهندسی مجدد کسب وکار است به وجود آمده است]12،18[.

قسمتهایی از پیشینه پژوهش:
شمس و مهجوریان در مقاله ی " مدل وابستگی میان مدیریت فرآیندهای کسب وکار با معماری سرویس گرا" برای مدل تعامل  BPM و SOA  دو الگوي  مختلف ارائه داده اند. در الگوي اول معماري سرویس گرا به عنوان چارچوبی گسترده، هم در کسب وکار و هم در فن آوري اطلاعات مطرح می شود که دربردارنده ی  BPM نیز هست. اما در الگوي دوم BPM  به عنوان رهیافتی در لایه ی کسب وکار سازمان که هدفش کنترل و بهینه سازي فرآیندها است، ترسیم می شود که از  SOA، تنها به عنوان فن آوري پشتیبان کننده استفاده می کند، هدف این مقاله تدوین ویژگی و حوزه ی کاربرد هر کدام از این دو الگو است [3].

فهرست مطالب ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مدیرت فرایند کسب و کار (فصل دوم پایان نامه) به شرح زیر میباشد:
2-1     مقدمه   
2-2    مدیریت فرآیند کسب وکار  
2-2-1    تعاریف مختلف در خصوص BPM   
2-2-2    هدف مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-2-3    روند تکامل سیستم های مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-2-4    علل رویکرد سازمان ها به مدیریت فرآیند کسب وکار  
2-2-5    مزایای دیگر مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-2-6    موانع پیاده سازی مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-3    چرخه ی حیات مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-4    اجزاء مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-5    پیشینه ی مطالعات در زمینه ی BPM   
2-6    سیستم مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-6-1- ویژگی هایBPMS مناسب   
2-6-2- اهداف اصلی در استفاده ازBPMS   
2-7    دو رکن اساسی مدیریت فرآیند کسب وکار   
2-7-1- مهندسی مجدد فرآیند کسب وکار   
2-7-2- بهبود فرآیند کسب وکار   
2-7-3- تفاوت BPM و BPR   
2-8    سیستم مدیریت گردش کاری   
2-8-1- معایب سیستم گردش کاری   
2-8-2- تفاوت BPM  و WFM   
منابع


توجه:هدف ما در سایت نگین فایل کمک به دانشجویان و دانش پژوهان عزیز برای بالا بردن سطح بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر اقدام به خرید بفرمایید.

دسته بندی: عمومی » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 514 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:443 کیلوبایت

 قیمت: 15,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های حسابداری و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش